Logo nedir? Lafız demeı olarak hamur huzurlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak zat veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin henüz çok yeğleme edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışma gösteren sorunletmelerin çoğunlukla logoları kolü temsil eder. Fakat ansızın lüks kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, olabilir olduğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem de rahatılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma kucakin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilim çok önemlidir.