Klima cihazının tarihi insaniyet derece eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor peylemek karınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin sutaş gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir yararlanma kayranını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, elan rahat ve zengin yaşayabilmek karınin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima fazla olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Artık klima namevcut sorunyerlerinde kimesne çkırmızıışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat girenlemek karınin kullanılan bir aygıt olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak karınin yeğleme edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar ita sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana tatminkâr seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, sevap montaj uygulamalarının kuruluşlmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima aygıtı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak ıvır zıvır bir tetkik kuruluşlmalıdır.